Sesja rozpoczęła się od zajmowania miejsc przez radnych oraz przywitania wszystkich obecnych, w tym Pani Dyrektor, która miała przedstawić informacje dotyczące Kina na granicy.
Pani Dyrektor przedstawiła potrzeby finansowe związane z organizacją Kina na granicy, które odbędzie się w majowy weekend. Podkreśliła, że w budżecie miasta powinny znaleźć się środki na ten cel, co jest kluczowe dla lokalnej kultury i biznesu. Zwróciła uwagę na znaczenie wsparcia ze strony lokalnych przedsiębiorców oraz na potrzebę większej dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt budżetu na 2025 rok, wskazując na planowane dochody i wydatki, które będą wynosiły odpowiednio 272 miliony i 280,5 miliona złotych, co oznacza deficyt w wysokości 8,3 miliona złotych. Omówiła także szczegóły dotyczące dochodów majątkowych oraz bieżących, a także zmiany legislacyjne dotyczące finansowania jednostek samorządowych.
Podczas sesji podjęto szereg uchwał:
Burmistrz przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami, wskazując na problemy związane z powodzią oraz działania podjęte w celu ich zminimalizowania. Zwrócił uwagę na konieczność poprawy komunikacji z mieszkańcami oraz na działania związane z edukacją ekologiczną.
Radni zgłosili różne interpelacje i zapytania dotyczące m.in. stanu dróg, organizacji ruchu, a także kwestii związanych z ochroną przeciwpowodziową. Poruszono również temat współpracy z mieszkańcami oraz planów dotyczących przyszłych inwestycji.
Radni podziękowali za organizację Cieszyńskiego Edukatorium oraz za działania związane z ochroną młodzieży poprzez przyznawanie stypendiów. Burmistrz zaprosił na nadchodzące wydarzenia związane z okresem świątecznym oraz na spotkania dotyczące planu ogólnego dla miasta.
Sesja zakończyła się podziękowaniami dla wszystkich uczestników oraz zaproszeniem na kolejne obrady.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.